
Thijmen
Crossdock medewerker
‘’Voordat we beginnen aan onze dienst nemen we eerst met de hele ploeg een bakje koffie. Het is leuk om gezamenlijk zo de dienst te starten’’
Thijmen is 20 jaar en sinds begin 2022 werkzaam bij Veenstra|Fritom. In zijn vrije tijd is hij altijd wel de hort op, helpen bij vrienden, sporten noem het maar op. Hij kan zijn baan als heftruckchauffeur goed combineren met zijn privéleven.
Thijmen is nu meer dan een jaar in dienst bij Veenstra|Fritom. Hiervoor heeft hij een tijdje op de bouw in Duitsland gewerkt, heeft hij gereden als taxichauffeur, zat hij in de verhuur van sloepen en heeft hij zelfs nog in de keuken gewerkt. Kortom Thijmen houdt niet van stilzitten.
Via een kennis rijdt Thijmen een paar keer mee op de vrachtwagen. Zowel in het binnen- en buitenland. Hierdoor krijgt hij meer interesse voor de transportbranche. Door een tip komt hij terecht bij Veenstra|Fritom.
Na een fijn gesprek en het behalen van zijn heftruckcertificaat startte Thijmen op 9 januari 2022 aan zijn nieuwe functie in het crossdock bij Veenstra|Fritom. De begeleiding was goed, al snel pakte Thijmen het werk op. ‘’Als je wil kan je alles leren hier’’ zegt Thijmen. ‘’Veenstra|Fritom biedt veel mogelijkheden.’’ Thijmen zit in een opleidingstraject voor vrachtwagenchauffeur. ‘’Het lijkt mij mooi om op de auto te gaan’’
“Als je wil kan je alles leren hier”
We vragen Thijmen hoe een werkdag voor hem eruitziet. ‘’Voordat we beginnen aan onze dienst nemen we eerst met de hele ploeg een bakje koffie. Iedereen komt twintig minuten eerder voordat de shift begint. Het is leuk om gezamenlijk zo de dienst te starten’’ vertelt Thijmen met een glimlach. Na het eerste bakje koffie begint Thijmen zijn dienst op de terminal trekker waar hij de trailers buiten het crossdock verplaatst. Als het terrein weer netjes op orde is gaat Thijmen weer verder in het crossdock. ‘’Ik pak altijd de meest ingewikkelde laadlijsten waarbij je goed moet nadenken over hoe je de trailer gaat laden. Ik hou wel van wat uitdaging’’.
De dag- en nachtdiensten verschillen in het crossdock. Zo is een dagdienst veelzijdiger en ben je met een nachtdienst alleen aan het laden en lossen. Doordat je zoveel verschillende goederen laad en lost is iedere dienst weer anders. Dat maakt het werk ook leuk!
Thijmen werkt in 4 ploegendiensten. Hierdoor heeft hij een goede balans tussen werk & privé.
De omgang met collega’s is goed. Met een leuk team en een baan waarin Thijmen uitdaging vindt, gaat hij elke dag met plezier naar zijn werk.
Heb je vragen over Veenstra|Fritom?
